Докладно про продукти
BAS Prof
Облік «від документа» та типові операції
Основним способом відображення господарських операцій в обліку є введення документів конфігурації, що відповідають первинним бухгалтерським документам. Крім того, допускається безпосереднє введення окремих проводок. Для групового введення проводок можна використовувати типові операції – простий інструмент автоматизації, який користувач може легко і швидко налаштувати.
Ведення обліку діяльності кількох організацій
За допомогою «BAS Бухгалтерії» можна вести бухгалтерський та податковий облік господарської діяльності кількох організацій. Облік для кожної організації можна вести в окремій інформаційній базі. Водночас «BAS Бухгалтерія» надає можливість ведення бухгалтерського та податкового обліку кількох організацій у загальній інформаційній базі (в цьому випадку в ролі окремих організацій можуть виступати фізичні особи – підприємці). Це зручно, якщо їх господарська діяльність тісно пов’язана між собою: можна використовувати загальні списки товарів, контрагентів (ділових партнерів), співробітників, складів (місць зберігання) тощо, а обов’язкову звітність формувати окремо.
За замовчуванням, в документах не відображається поле «Організація». Якщо в довідник «Організації» внести понад одну організацію, то поле автоматично з’явиться в усіх документах.
Облік товарно-матеріальних цінностей
Облік товарів, матеріалів і готової продукції реалізовано згідно П(С)БО 9 «Запаси» і методичних вказівок з його застосування. Підтримуються такі способи оцінки матеріально-виробничих запасів під час їхнього вибуття:
- за середньою собівартістю
- за собівартістю перших за часом придбання матеріально-виробничих запасів (спосіб FIFO)
- за ціною продажу із застосуванням середнього відсотка націнки (для роздрібної торгівлі)
Для підтримки способів оцінки FIFO на рахунках обліку матеріально-виробничих запасів ведеться партіонний облік. Різні способи оцінки можуть застосовуватися незалежно для кожної організації.
Складський облік
За складами можна вести кількісний або кількісно-сумовий облік. У першому випадку оцінка товарів і матеріалів для цілей бухгалтерського обліку не залежить від того, з якого складу вони отримані. Складський облік можна відключити, якщо у ньому немає необхідності.
В «BAS Бухгалтерії» реєструються дані інвентаризації, які автоматично звіряються з даними обліку. На підставі інвентаризації виявляються надлишки і списуються недостачі.
Для кожного складу може бути визначено матеріально відповідальну особу. Водночас для одного складу може бути призначено одну відповідальну особу. Історія призначення відповідальних осіб зберігається. Інвентаризацію запасів можна зробити як за складом, так і за матеріально відповідальною особою.
Облік торговельних операцій
Автоматизовано облік операцій надходження та реалізації товарів і послуг. Під час продажу товарів виписуються рахунки на оплату, оформляються накладні та податкові накладні. Всі операції з гуртової торгівлі враховуються у розрізі договорів з покупцями і постачальниками.
Для роздрібної торгівлі підтримується як оперативне відображення роздрібної реалізації, так і відображення продажів за результатами інвентаризації. Товари в роздрібі можуть враховуватися за цінами покупки або продажу. Нараховується акцизний податок з реалізації підприємствами роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Автоматизовано відображення повернень товарів від покупця і постачальнику.
В «BAS Бухгалтерії» підтримується використання декількох типів цін, наприклад: «гуртова», «дрібногуртова», «роздрібна», «закупівельна» та інші. Це спрощує відображення операцій надходження і реалізації.
Облік комісійної торгівлі
Автоматизовано облік комісійної торгівлі як щодо товарів, узятих на комісію (у комітента), так і переданих для подальшої реалізації (комісіонеру). Підтримується відображення операцій з передачі товарів на субкомісію. Під час формування звіту комітенту або реєстрації звіту комісіонера можна відразу зробити розрахунок і відобразити утримання комісійної винагороди.
Облік операцій з тарою
Автоматизовані операції з обліку зворотної багатооборотної тари. Враховано специфіку оподатковування таких операцій і розрахунків з постачальниками і покупцями.
Облік банківських та касових операцій
Реалізовано облік руху готівкових та безготівкових коштів і валютних операцій. Підтримується введення і друк платіжних доручень, прибуткових та видаткових касових ордерів. Автоматизовані операції розрахунків з постачальниками, покупцями та підзвітними особами, внесення готівки на банківський рахунок й отримання готівки за грошовим чеком, придбання і продаж іноземної валюти, виплати (перерахування) заробітної плати, перерахування податків і внесків із заробітної плати. Під час відображення операцій суми платежів автоматично розбиваються на аванс і оплату. На підставі касових документів формується касова книга встановленого зразка.
Облік розрахунків з контрагентами
Облік розрахунків з постачальниками і покупцями можна вести в гривнях і іноземній валюті. Курсові різниці з кожної операції розраховуються автоматично. Розрахунки з контрагентами можна вести за договором у цілому або із вказівкою конкретних документів розрахунків. Спосіб ведення розрахунків визначається окремо для кожного договору.
Облік основних засобів, нематеріальних та малоцінних активів
Облік основних засобів, нематеріальних і малоцінних активів ведеться відповідно до П(С)БО 7 «Основні засоби», П(С)БО 8 «Нематеріальні активи», П(С)БО 9 «Запаси».
Для основних засобів і нематеріальних активів автоматизовані такі основні операції, як: надходження, прийняття до обліку, нарахування амортизації, модернізація, передача, списання, інвентаризація, переоцінка (для основних засобів). Можливий розподіл сум нарахованої амортизації за місяць між кількома рахунками або об’єктами аналітичного обліку. Для основних засобів, що використовуються сезонно, можливе застосування графіків нарахування амортизації.
Для малоцінних активів автоматизовані операції передачі до експлуатації і списання з експлуатації.
Облік виробництва
Автоматизовані розрахунок собівартості продукції і послуг, що випускаються основним і допоміжним виробництвом, облік переробки давальницької сировини. Протягом місяця облік випущеної готової продукції ведеться за плановою собівартістю. Наприкінці місяця розраховується фактична собівартість випущеної продукції і наданих послуг.
Облік напівфабрикатів
Для складних технологічних процесів, що мають проміжні стадії з випуском напівфабрикатів, підтримується складський облік напівфабрикатів і автоматичний розрахунок їхньої собівартості.
Облік непрямих витрат
Для загальновиробничих витрат реалізована можливість їх розподілу згідно показників нормальної потужності, відповідно до П(С)БО 16 «Витрати».
Під час списання непрямих витрат можливе застосування різних методів розподілу за номенклатурними групами продукції (послуг). Для непрямих витрат можливі такі бази розподілу:
- обсяг випуску
- планова собівартість
- оплата праці
- матеріальні витрати
- прямі витрати
- окремі статті прямих витрат.
Облік заробітної плати та кадровий облік
В «BAS Бухгалтерії» ведеться облік руху персоналу, включаючи облік співробітників за основним місцем роботи і за сумісництвом, зокрема внутрішнім. Забезпечується формування типових форм за трудовим законодавством.
Автоматизовані:
- нарахування зарплати працівникам підприємства за окладом, іншими нарахуваннями і утриманням з можливістю зазначити спосіб відображення в обліку окремо для кожного виду нарахування
- ведення взаєморозрахунків з працівниками до виплати зарплати і перерахування зарплати на карткові рахунки працівників
- депонування
- розрахунок регламентованих законодавством податків і внесків, оподатковуваною базою яких є заробітна плата працівників організацій
- формування відповідних звітів (за ПДФО, за ЄСВ)
Ведення обліку розрахунків із персоналом на субрахунках рахунку 66 «Розрахунки за виплатами працівникам» можливе як за кожним працівником, так і зведено за усіма.
Ведеться облік особових рахунків співробітників у рамках зарплатних проектів. Оформлення виплати можливе будь-якому співробітнику як через банк, так і через касу. Під час заповнення відомості в банк за зарплатним проектом проводиться відбір співробітників тільки в рамках цього проекту.
Під час виконання розрахунків враховується наявність на підприємстві:
- людей з інвалідністю
- пенсіонерів
Спрощений кадровий облік
Опція спрощеного кадрового обліку передбачає внесення інформації (місце роботи співробітника, плановий оклад, тощо) безпосередньо в картку співробітника. Можна не створювати кадрові документи. Але у разі ведення спрощеного обліку не підтримується зберігання історії введених змін. За необхідності, під час роботи можна перейти від спрощеного до повного кадрового обліку.
Спрощений облік нарахувань
Спрощений облік нарахувань є можливим лише у разі вибору опції ведення спрощеного кадрового обліку. В цьому випадку інформація про нарахування співробітника відображається в документі одним рядком (без необхідності зазначення додаткових реквізитів). Обмеження режиму полягає в використанні тільки окладу по днях, індексації, нарахувань фіксованою сумою та відсутністю перехідних нарахувань. Перехід до ведення повного обліку можливий у будь-який момент без необхідності конвертації даних.
Більш потужні можливості розрахунку заробітної плати та кадрового обліку реалізовані в рішенні «BAS Бухгалтерія КОРП«
Підтримка різних схем оподаткування
В «BAS Бухгалтерії» підтримуються такі схеми оподаткування:
- податок на прибуток і податок на додану вартість
- податок на прибуток без податку на додану вартість
- єдиний податок і податок на додану вартість
- єдиний податок без податку на додану вартість
- єдиний податок для суб’єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб
Облік ПДВ
«BAS Бухгалтерія» дозволяє формувати і реєструвати всі необхідні податкові документи: податкові накладні, додатки до них.
У конфігурації реалізовано дві методики розрахунку податкової бази («першої події») з ПДВ: оперативний розрахунок при проведенні документів і відкладене визначення податкових зобов’язань/кредиту в кінці періоду.
Для контролю коректності податкового кредиту, показаного при надходженні, ведеться облік запасів в розрізі податкових призначень їх придбання.
Податковий облік з податку на прибуток
Податковий облік ведеться у відповідності з розділом 3 ПКУ.
Поряд з бухгалтерським обліком доходів і витрат ведеться облік різниць, що коригують фінансовий результат. З метою нарахування різниць, пов’язаних з амортизацією необоротних активів (ст. 138 ПКУ), ведеться паралельний облік ОЗ і НМА для цілей бухгалтерського і податкового обліку.
За даними податкового обліку автоматично формується «Декларація з податку на прибуток».
Єдиний податок
«BAS Бухгалтерія» підтримує облік за спрощеною системою оподаткування.
Програма дозволяє реєструвати доходи і витрати (за необхідності) юридичних і фізичних осіб – платників єдиного податку.
Автоматично формуються «Книга обліку доходів (доходів і витрат) для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності», а також Декларації платників Єдиного податку – юридичних та фізичних осіб.
Завершальні операції періоду
Автоматизовані регламентні операції, що виконуються по закінченні періоду, у тому числі переоцінка валюти, списання витрат майбутніх періодів, визначення фінансових результатів і інші.
До складу «BAS Бухгалтерії» входить набір довідок-розрахунків, що відображають розрахунки, пов’язані з проведенням регламентних операцій по закриттю місяця: «Розподіл непрямих витрат», «Переоцінка валютних коштів» та інші.
Стандартні бухгалтерські звіти
«BAS Бухгалтерія» надає користувачеві набір стандартних звітів, які дозволяють аналізувати дані залишків, оборотів рахунків і проводок у найрізноманітніших розрізах. Серед них оборотно-сальдова відомість, шахова відомість, оборотно-сальдова відомість по рахунку, обороти рахунку, картка рахунку, аналіз рахунку, аналіз субконто, обороти між субконто, зведені проводки, головна книга, діаграма.
Експрес-перевірка обліку
Експрес-перевірка ведення обліку допомагає користувачеві в будь-який момент отримати зведену і деталізовану інформацію про коректність даних. Всі перевірки об’єднані в групи:
- положення облікової політики
- аналіз стану бухгалтерського обліку
- операції по касі
- облік ПДВ
- облік виробничих операцій
- визначення фінансових результатів
Звіт про результати експрес-перевірки супроводжується коментарями до кожної виконаної перевірки, які містять:
- предмет контролю
- результат перевірки
- можливі причини помилок
- рекомендації щодо усунення помилок
Регламентована звітність
В «BAS Бухгалтерію» включено обов’язкові (регламентовані) звіти, призначені для подання власникам організації і контролюючим державним органам, включаючи форми бухгалтерської звітності, податкові декларації, звіти для органів статистики і державних фондів.
Регламентована звітність, що подається в податкові органи, може бути автоматично експортована у формат, затверджений державним органом, який реалізує податкову політику (у файли з розширенням XML). Так звані «схеми» (файли з розширенням *.xsd), за якими відбуваються формування файлів XML з даними звітів, поставляються і оновлюються разом з набором регламентованої звітності.
Конфігурація інтегрована з сервісом здачі електронної звітності «FREDO Звіт». Сервіс «FREDO Звіт» надає можливість безпосередньо з конфігурації:
- сформувати регламентовану звітність у різні державні органи
- перевірити заповнення (за допомогою вбудованих камеральних перевірок) і роздрукувати документи
- зашифрувати і підписати електронним цифровим підписом
- надіслати звіти до контролюючих органів і отримати квитанцію про доставку звіту за призначенням
- зберегти на електронних носіях
- отримувати розшифровку показників звітів «FREDO Звіт» у конфігурації
Користувачі можуть самостійно вибрати варіант використання підсистеми регламентованої звітності: традиційна підсистема або сервіс «FREDO Звіт».
Тісна інтеграція сервісу «FREDO Звіт» з типовими конфігураціями дозволяє передавати дані облікової системи без створення проміжних файлів експорту, а також отримувати розшифровки сум показників звітів сервісу «FREDO Звіт» у програмі.
Сервісні можливості
Програма також включає наступні сервісні можливості:
- повнотекстовий пошук даних – пошук довільного тексту по усіх об’єктах конфігурації (документам, довідникам і т. д.)
- завантаження курсу валют з Інтернету
- завантаження класифікаторів
- та інші
Пошук даних
У конфігурації реалізований повнотекстовий пошук за даними інформаційної бази. Пошук можна вести за декількома словами, з використанням пошукових операторів або по точній фразі.
Управління доступом до облікових даних
Реалізована можливість вводити обмеження на доступ до облікових даних окремих організацій (юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців). Користувач з обмеженими правами доступу не має можливості не лише будь-яким чином змінити, але навіть переглянути закриті для нього дані.
Функціональні опції
Програма дозволяє гнучке налаштування інтерфейсу програми під потреби користувача за допомогою функціональних опцій, що вмикаються користувачем:
- ведення обліку розрахунків у валюті
- ведення обліку зворотної тари
- ведення обліку бланків суворого обліку
- ведення діяльності за договорами комісії
- ведення роздрібної торгівлі
- ведення виробничої діяльності
Відключення функціональної опції призводить до виключення з інтерфейсу документів (закладок і реквізитів документів), звітів, довідників, пов’язаних з опцією. В інтерфейсі залишаються тільки значущі для користувача поля. Це значно розвантажує інтерфейс і покращує комфортність роботи. У разі подальшого увімкнення функціональної опції документи, довідники та звіти повертаються до інтерфейсу.
Робота з розподіленими інформаційними базами
В конфігурацію включені плани обміну для розподілених інформаційних баз.
Інтернет-підтримка користувачів
Користувачі програми можуть безпосередньо при роботі з програмою готувати і відправляти думки про використання програми, звернення у відділ технічної підтримки, а також отримувати і переглядати відповіді відділу технічної підтримки.
Автоматичне оновлення конфігурації
У конфігурацію включений помічник оновлення конфігурації, який дозволяє отримати інформацію про останні оновлення, розміщені на сайті підтримки користувачів в мережі Інтернет, і автоматично встановити виявлені оновлення. Якщо файл оновлення вже отриманий, то помічник дозволяє провести оновлення з використанням файлу постачання оновлення (*.cfu) або файлу постачання конфігурації (*.cf) з будь-якого локального або мережевого каталогу.
Обмеження «BAS Бухгалтерія Базова»
«BAS Бухгалтерії Базова» має ряд обмежень у порівнянні з «BAS Бухгалтерії ПРОФ»:
- не підтримується ведення бухгалтерського і податкового обліку господарської діяльності декількох організацій в одній інформаційній базі
- одночасно з однією інформаційною базою може працювати тільки один користувач
- не підтримується зміна конфігурації, можна використовувати тільки типову конфігурацію і встановлювати її оновлення
- не підтримується робота в клієнт-серверному варіанті
- не підтримується робота розподілених інформаційних баз
- не підтримується СОМ-з’єднання і Automation-сервер
Якщо в організації виникне потреба ведення багатофірмового обліку в єдиній інформаційній базі, одночасної роботи декількох користувачів або з’являться інші задачі, які не вирішуються в рамках обмежень базової версії, то в цьому випадку організація зможе перейти на програму «BAS Бухгалтерія ПРОФ» або «BAS Бухгалтерія КОРП», які не мають зазначених обмежень.
«BAS. Модуль обліку акцизного палива»
Доповнення до рішень BAS для автоматизації обліку акцизного податку в організаціях, що займаються оптовою та роздрібною торгівлею пальним (див. докладніше https://www.bas-soft.eu/soft/bas-sectoral/bas-excise-fuel-accounting-module/).
BAS Corp
Ключові відмінності «BAS Бухгалтерії КОРП»
Нижче в таблиці наведено ключові відмінності функціональності «BAS Бухгалтерія КОРП» в порівнянні з «BAS Бухгалтерія ПРОФ».
Порівняння функціональності «BAS Бухгалтерія КОРП» та BAS «Бухгалтерія ПРОФ»
Функціональність | BAS Бухгалтерія ПРОФ | BAS Бухгалтерія КОРП |
Кадровий облік | ||
Накази про прийом, переведення, звільнення | + | + |
Ведення штатного розкладу, розрахунок планового ФОП | — | + |
Облік використання відпусток | — | + |
Облік стажу, зокрема спеціального стажу, військовий облік | — | + |
Облік робочого часу | — | + |
Розрахунок заробітної плати | ||
Оплата за окладом, індексація, прості доплати | + | + |
Розрахунок та облік податків та внесків | + | + |
Оплата за середнім заробітком (лікарняні, відпустки тощо) | — | + |
Оплата роботи за договорами ЦПХ | — | + |
Складні формули розрахунку, відрядний заробіток, понаднормові, оплата за роботу вночі, нарахування в натуральній формі тощо | — | + |
Розрахунок утримань (аліменти, виконавчі листи тощо) | — | + |
Облік розрахунків з ФСС | — | + |
Загальні можливості | ||
Регламентована звітність | + | + |
Облік кадрів і розрахунок зарплати в зовнішній програмі й завантаження проводок за результатами розрахунку | + | — |
Спрощений режим (без зберігання історії кадрових змін) | + | — |
Обмеження доступу користувачів до зарплатних даних та розподіл прав між кадровиком і розраховувачем | — | + |
Облік «від документа» і типові операції
Основним способом відображення господарських операцій в обліку є введення документів конфігурації, що відповідають первинним бухгалтерським документам. Крім того, допускається безпосереднє введення окремих проводок. Для групового введення проводок можна використовувати типові операції – простий інструмент автоматизації, який користувач може легко і швидко настроїти.
Ведення обліку діяльності кількох організацій
За допомогою «BAS Бухгалтерії КОРП» можна вести бухгалтерський і податковий облік господарської діяльності кількох організацій. Облік для кожної організації можна вести в окремій інформаційній базі. Водночас «BAS Бухгалтерія КОРП» надає можливість ведення бухгалтерського та податкового обліку кількох організацій у загальній інформаційній базі (причому в ролі окремих організацій можуть виступати індивідуальні підприємці). Це зручно, якщо їх господарська діяльність тісно пов’язана між собою: можна використовувати загальні списки товарів, контрагентів (ділових партнерів), співробітників, складів (місць зберігання) і т. д., а обов’язкову звітність формувати роздільно.
Облік товарно-матеріальних цінностей
Облік товарів, матеріалів і готової продукції реалізований згідно П(С)БО 9 «Запаси» і методичних вказівок з його застосування. Підтримуються такі способи оцінки матеріально-виробничих запасів під час їхнього вибуття:
- за середньою собівартістю
- за собівартістю перших за часом придбання матеріально-виробничих запасів (спосіб FIFO)
- за ціною продажу із застосуванням середнього відсотка націнки (для роздрібної торгівлі)
Для підтримки способів оцінки FIFO на рахунках обліку матеріально-виробничих запасів ведеться партіонний облік. Різні способи оцінки можуть застосовуватися незалежно для кожної організації.
Складський облік
За складами можна вести кількісний або кількісно-сумовий облік. У першому випадку оцінка товарів і матеріалів для цілей бухгалтерського обліку не залежить від того, з якого складу вони отримані. Складський облік можна відключити, якщо у ньому немає необхідності.
В «BAS Бухгалтерії КОРП» реєструються дані інвентаризації, які автоматично звіряються з даними обліку. На підставі інвентаризації виявляються надлишки і списуються недостачі.
Для кожного складу може бути визначено матеріально відповідальну особу. Водночас для одного складу може бути призначено одну відповідальну особу; історія призначення відповідальних осіб зберігається. Інвентаризацію запасів можна зробити як за складом, так і за матеріально відповідальною особою.
Облік торговельних операцій
Автоматизовано облік операцій надходження і реалізації товарів і послуг. Під час продажу товарів виписуються рахунки на оплату, оформляються накладні і податкові накладні. Всі операції з гуртової торгівлі враховуються у розрізі договорів з покупцями і постачальниками.
Для роздрібної торгівлі підтримується як оперативне відображення роздрібної реалізації, так і відображення продажів за результатами інвентаризації. Товари в роздрібі можуть враховуватися за цінами покупки або продажу. Нараховується акцизний податок з реалізації підприємствами роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Автоматизовано відображення повернень товарів від покупця і постачальнику.
В «BAS Бухгалтерії КОРП» підтримується використання декількох типів цін, наприклад: «гуртова», «дрібногуртова», «роздрібна, «закупівельна» і т. п. Це спрощує відображення операцій надходження і реалізації.
Облік комісійної торгівлі
Автоматизовано облік комісійної торгівлі як щодо товарів, узятих на комісію (у комітента), так і переданих для подальшої реалізації (комісіонеру). Підтримується відображення операцій з передачі товарів на субкомісію. Під час формування звіту комітенту або реєстрації звіту комісіонера можна відразу зробити розрахунок і відобразити утримання комісійної винагороди.
Облік операцій з тарою
Автоматизовані операції з обліку зворотної багатооборотної тари. Враховано специфіку оподатковування таких операцій і розрахунків з постачальниками і покупцями.
Облік банківських і касових операцій
Реалізовано облік руху готівкових та безготівкових коштів і валютних операцій. Підтримується введення і друк платіжних доручень, прибуткових та видаткових касових ордерів. Автоматизовані операції розрахунків з постачальниками, покупцями та підзвітними особами, внесення готівки на розрахунковий рахунок й отримання готівки за грошовим чеком, придбання і продаж іноземної валюти, виплати (перерахування) заробітної плати, перерахування податків і внесків із заробітної плати. Під час відображення операцій суми платежів автоматично розбиваються на аванс і оплату. На підставі касових документів формується касова книга встановленого зразка.
Облік розрахунків з контрагентами
Облік розрахунків з постачальниками і покупцями можна вести в гривнях і іноземній валюті. Курсові різниці з кожної операції розраховуються автоматично. Розрахунки з контрагентами можна вести за договором у цілому або із вказівкою конкретних документів розрахунків. Спосіб ведення розрахунків визначається окремо для кожного договору.
Облік основних засобів, нематеріальних і малоцінних активів
Облік основних засобів, нематеріальних і малоцінних активів ведеться відповідно до П(С)БО 7 «Основні засоби», П(С)БО 8 «Нематеріальні активи», П(С)БО 9 «Запаси».
Для основних засобів і нематеріальних активів автоматизовані такі основні операції як: надходження, прийняття до обліку, нарахування амортизації, модернізація, передача, списання, інвентаризація, переоцінка (для основних засобів). Можливий розподіл сум нарахованої амортизації за місяць між кількома рахунками або об’єктами аналітичного обліку. Для основних засобів, що використовуються сезонно, можливе застосування графіків нарахування амортизації.
Для малоцінних активів автоматизовані операції передачі до експлуатації і списання з експлуатації.
Облік основного і допоміжного виробництва
Автоматизовані розрахунок собівартості продукції і послуг, що випускаються основним і допоміжним виробництвом, облік переробки давальницької сировини. Протягом місяця облік випущеної готової продукції ведеться за плановою собівартістю. Наприкінці місяця розраховується фактична собівартість випущеної продукції і наданих послуг.
Облік напівфабрикатів
Для складних технологічних процесів, що мають проміжні стадії з випуском напівфабрикатів, підтримується складський облік напівфабрикатів і автоматичний розрахунок їхньої собівартості.
Облік непрямих витрат
Для загальновиробничих витрат реалізована можливість їх розподілу згідно показників нормальної потужності, відповідно до П(С)БО 16 «Витрати».
Під час списання непрямих витрат можливе застосування різних методів розподілу за номенклатурними групами продукції (послуг). Для непрямих витрат можливі такі бази розподілу:
- обсяг випуску
- планова собівартість
- оплата праці
- матеріальні витрати
- прямі витрати
- окремі статті прямих витрат
Облік заробітної плати і кадровий облік
Підсистема призначена для організації роботи служб компанії, зайнятих управлінням людськими ресурсами, комплексної автоматизації процесів, що забезпечують підтримку кадрової політики підприємства з урахуванням всіх вимог чинного законодавства. Для вирішення завдань в даній області користувачам надаються наступні можливості:
- робота з персональними даними співробітників
- облік руху кадрів і зайнятості персоналу організацій, включаючи отримання уніфікованих звітних форм і внутрішньої аналітичної звітності
- організація роботи зі штатним розкладом
- робота з договорами підряду
- облік відпрацьованого часу із застосуванням різних облікових методів
- розрахунок заробітної плати персоналу з використанням різних систем оплати праці: погодинної (у тому числі тарифної), відрядної та їх різновидів
- використання показників ефективності діяльності організації і безпосередньо конкретного співробітника при розрахунку винагород за працю
- розрахунок утримань із заробітної плати, в тому числі за виконавчими документами
- нарахування інших доходів, не пов’язаних з оплатою праці та доходів у натуральній формі
- проведення взаєморозрахунків з персоналом у готівковій та безготівковій формі, управління заборгованістю по співробітниках
- аналіз нарахованої заробітної плати з використанням внутрішньої аналітичної звітності
- отримання уніфікованих звітних форм
- обчислення регламентованих законодавством податків та відрахувань до фонду оплати праці
- формування регламентованої звітності із заробітної плати, як зведеної, так і персоніфікованої
Підтримка різних схем оподаткування
В «BAS Бухгалтерії КОРП» підтримуються такі схеми оподаткування:
- податок на прибуток і податок на додану вартість
- податок на прибуток без податку на додану вартість
- єдиний податок і податок на додану вартість
- єдиний податок без податку на додану вартість
- єдиний податок для суб’єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб
Облік ПДВ
«BAS Бухгалтерія КОРП» дозволяє формувати і реєструвати всі необхідні податкові документи: податкові накладні, додатки до них.
У конфігурації реалізовано дві методики розрахунку податкової бази («першої події») з ПДВ: оперативний розрахунок при проведенні документів і відкладене визначення податкових зобов’язань/кредиту в кінці періоду.
Для контролю коректності податкового кредиту, показаного при надходженні, ведеться облік запасів в розрізі податкових призначень їх придбання.
Податковий облік з податку на прибуток
Податковий облік ведеться у відповідності з розділом 3 ПКУ.
Поряд з бухгалтерським обліком доходів і витрат, ведеться облік різниць, що коригують фінансовий результат. З метою нарахування різниць, пов’язаних з амортизацією необоротних активів (ст. 138 ПКУ), ведеться паралельний облік ОЗ і НМА для цілей бухгалтерського і податкового обліку.
За даними податкового обліку автоматично формується «Декларація з податку на прибуток».
У конфігурації також підтримується облік податку на прибуток за період з 01.04.2011 – 31.12.2014 рр., згідно з попередньою редакцією розділу 3 ПКУ.
Єдиний податок
«BAS Бухгалтерія КОРП» дозволяє реєструвати доходи і витрати (за необхідності) юридичних і фізичних осіб — платників єдиного податку.
Автоматично формуються «Книга обліку доходів (доходів і витрат) для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності, а також «Декларації платників Єдиного податку – юридичних та фізичних осіб».
Завершальні операції періоду
Автоматизовані регламентні операції, що виконуються по закінченні періоду, у тому числі переоцінка валюти, списання витрат майбутніх періодів, визначення фінансових результатів та інші.
До складу «BAS Бухгалтерії КОРП» входить набір звітів «Довідки-розрахунки», що відображають розрахунки, пов’язані з проведенням регламентних операцій по закриттю місяця: «Розподіл непрямих витрат», «Переоцінка валютних коштів» та інші.
Стандартні бухгалтерські звіти
«BAS Бухгалтерія КОРП» надає користувачеві набір стандартних звітів, які дозволяють аналізувати дані залишків, оборотів рахунків і проводок у найрізноманітніших розрізах. Серед них оборотно-сальдова відомість, шахова відомість, оборотно-сальдова відомість по рахунку, обороти рахунку, картка рахунку, аналіз рахунку, аналіз субконто, обороти між субконто, зведені проводки, головна книга, діаграма.
Експрес-перевірка обліку
Експрес-перевірка ведення обліку допомагає користувачеві в будь-який момент отримати зведену і деталізовану інформацію про коректність даних. Всі перевірки об’єднані в групи:
- положення облікової політики
- аналіз стану бухгалтерського обліку
- операції по касі
- облік ПДВ
- облік виробничих операцій
- визначення фінансових результатів
Звіт про результати експрес-перевірки супроводжується коментарями до кожної виконаної перевірки, які містять:
- предмет контролю
- результат перевірки
- можливі причини помилок
- рекомендації щодо усунення помилок
Регламентована звітність
В «BAS Бухгалтерію КОРП» включено обов’язкові (регламентовані) звіти, призначені для подання власникам організації і контролюючим державним органам, включаючи форми бухгалтерської звітності, податкові декларації, звіти для органів статистики і державних фондів.
Регламентована звітність, що подається в податкові органи, може бути автоматично експортована у формат, затверджений державним органом, який реалізує податкову політику (у файли з розширенням XML). Так звані «схеми» (файли з розширенням *.xsd), за якими відбуваються формування файлів XML з даними звітів, поставляються і оновлюються разом з набором регламентованої звітності.
Конфігурація інтегрована з сервісом здачі електронної звітності «FREDO Звіт». Сервіс «FREDO Звіт» надає можливість безпосередньо з конфігурації:
- сформувати регламентовану звітність у різні державні органи
- перевірити заповнення (за допомогою вбудованих камеральних перевірок) і роздрукувати документи
- зашифрувати і підписати електронним цифровим підписом
- надіслати звіти до контролюючих органів і отримати квитанцію про доставку звіту за призначенням
- зберегти на електронних носіях
- отримувати розшифровку показників звітів «FREDO Звіт» у конфігурації
Користувачі можуть самостійно вибрати варіант використання підсистеми регламентованої звітності: традиційна підсистема або сервіс «FREDO Звіт».
Тісна інтеграція сервісу «FREDO Звіт» з типовими конфігураціями дозволяє передавати дані облікової системи без створення проміжних файлів експорту, а також отримувати розшифровки сум показників звітів сервісу «FREDO Звіт» у програмі.
Сервісні можливості
Програма також включає наступні сервісні можливості:
- повнотекстовий пошук даних – пошук довільного тексту по усіх об’єктах конфігурації (документам, довідникам тощо)
- завантаження курсу валют з Інтернету
- завантаження класифікаторів (адресних, основних засобів тощо) та інші
Пошук даних
У конфігурації реалізований повнотекстовий пошук за даними інформаційної бази. Пошук можна вести за декількома словами, з використанням пошукових операторів або по точній фразі.
Управління доступом до облікових даних
Реалізована можливість вводити обмеження на доступ до облікових даних окремих організацій (юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців). Користувач з обмеженими правами доступу не має можливості не лише як-небудь змінити, але навіть переглянути закриті для нього дані.
Робота з розподіленими інформаційними базами
В конфігурацію включені плани обміну для розподілених інформаційних баз.
Інтернет-підтримка користувачів
Користувачі програми можуть безпосередньо при роботі з програмою готувати і відправляти думки про використання програми, звернення у відділ технічної підтримки, а також отримувати і переглядати відповіді відділу технічної підтримки.
Автоматичне оновлення конфігурації
У конфігурацію включений помічник оновлення конфігурації, який дозволяє отримати інформацію про останні оновлення, розміщені на сайті підтримки користувачів в мережі Інтернет, і автоматично встановити виявлені оновлення. Якщо файл оновлення вже отриманий, то помічник дозволяє провести оновлення з використанням файлу постачання оновлення (*.cfu) або файлу постачання конфігурації (*.cf) з будь-якого локального або мережевого каталогу.
«BAS. Модуль обліку акцизного палива»
Доповнення до рішень BAS для автоматизації обліку акцизного податку в організаціях, що займаються оптовою та роздрібною торгівлею пальним (див. докладніше https://www.bas-soft.eu/soft/bas-sectoral/bas-excise-fuel-accounting-module/).
Бухгалтерія для неприбуткових організацій
Облікова система Неприбуткової організації — це інструмент прозорості та прогнозованості, потужний стимул привабливості для донорів та більш якісний механізм отримання грантів на свою статутну діяльність. А також можливість правильної взаємодії з донорами та грантодавцями і як важливий етап діяльності неприбуткової організації підтвердження цільових витрат згідно із завданнями, проектами, цілями.
- Ведення обліку неприбуткової та комерційної діяльності в одній інформаційній базі (організація може вести комерційну і неприбуткову діяльність).
- Можливість ведення обліку по декількох організаціях (неприбутковим і комерційним) в одній інформаційній базі,
- Бухгалтерський і податковий облік ведеться відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку України;
- Облікова система забезпечує рішення більшості завдань, що стоять перед бухгалтерською службою підприємства, починаючи від обробки первинних документів, і закінчуючи формуванням регламентованої звітності
- Ведення обліку грошових надходжень за різними статтями.
- Ведення обліку витрат за різними статтями.
- Облік цільового фінансування в додатковому розрізі.
- Організація планування бюджету по доходах і видатках.
- Покриття господарських витрат некомерційними джерелами фінансування
- Документ «Формування бюджету». Планування надходження і витрачання грошових коштів. Документ розроблений таким чином, що при введенні інформації автоматично розраховуються сумарні надходження і відображається виконання бюджету.
- Документ «Надходження на банківський рахунок» дозволяє вести облік грошових коштів по фінансуванню неприбуткової діяльності.
- Документ «Прибутковий касовий ордер» дозволяє вести облік грошових коштів по фінансуванню неприбуткової діяльності
- Документ «Рахунок на оплату постачальника» змінений. Додана можливість покриття витрат некомерційними джерелами фінансування, без відображення за валовими витратами.
- Документ «Нарахування зарплати» змінений. Додана можливість покриття витрат некомерційними джерелами фінансування, без відображення за валовими витратами.
- Документ «Нарахування зносу» змінений. Дозволяє нараховувати знос по основних засобах, які значаться на балансі неприбуткової організації, з віднесенням витрат на некомерційну діяльність.
- Документ «Кадрове переміщення» дозволяє планувати нарахування заробітної плати співробітникам організацій по декільком видам фінансування.
- Документ «Нарахування зарплати працівникам» дозволяє нараховувати зарплату співробітникам організацій по декільком видам фінансування.
- Виконання бюджету
- Кошторис витрат
- Використання джерел фінансування
- Звіт По неприбуткової діяльності
- ОСВ по приходу і витратах неприбуткових грошей
- Також за допомогою стандартних звітів можна отримувати додаткову інформацію за додатковими рахунками.
В обліковій системі Бухгалтерський облік для неприбуткових організацій України і раніше був представлений механізм обліку, який дозволяв фінансовим менеджерам або відповідальним особам, які виконують їх функції якісно виконувати свою роботу. З липня 2015 року, були розширені і видозмінені можливості бюджетування і планування витрат з максимальною деталізацією аналітики. «Старі принципи» фінансового аналізу залишилися, і, з’явилася можливість виділити індивідуальне управлінське місце фінансового менеджера. Фінансовий менеджер тепер може самостійно управляти аналізом планування витратної і прибуткової частини надходжень. Без втручання в бухгалтерський процес і роботу бухгалтерії, але використовуючи дані надані ними, вести процеси бюджетування та аналізу фінансових потоків організації. Як наслідок — оперативно реагувати на фінансові потреби організації, якісно і вчасно проводити аналіз і план-фактнепорівняння потоків грошових коштів, надавати звітність донорам та керівництву компанії.
Для реалізації даних механізмів:
- Розширено механізм розподіл доходів і витрат
- Можливість формування бюджету за рік по місяцях
- Додані довідники:
- Взаємозв’язки статей руху грошових коштів по відношенню до статей видатків
- Взаємозв’язки статей витрат по відношенню до проектів
- Відображення витрат по заробітній платі співробітників
- Додані звіти:
- Фактичні доходи
- Фактичні витрати
- Стан плану
- Витрати по заробітній платі
- Додано реквізит «Проект» для оптимізації алгоритму і поліпшення візуального представлення Проектів в наступні документи:
- Нарахування заробітної плати
- Платіжне доручення вихідне
- Надходження НМА
- Надходження товарів/послуг
- Списання товарів
- Прибутковий КО
- Видатковий КО
- Списання НМА
- Списання ОЗ
У разі якщо в рахунках обліку цих документів є субконто «Проекти», то це субконто буде заповнено з документа автоматично. Це дає можливість побачити аналітику рахунків по проектам.
Облікова система «Бухгалтерія для неприбуткових організацій» являється доповненням до типової конфігурації «Business automation software for accounting. PROF» системи програм «Business automation software», та являє собою рішення, що тиражується.
Облікова система захищена, містить фрагменти коду, які не підлягають зміні користувачем.
Для користувачів обов’язковим є Інформаційно-Технологічний Супровід, а також наявність придбаного продукту «Business automation software for accounting. PROF»
BAS КУП
Управління фінансами
У продукті реалізована функціональність заявок на витрачання коштів, контролюється виконання платежів за заявками.
Розроблено функціональність обліку розрахунків з банком за еквайринговими операціями. Крім власне реєстрації операцій платежу й повернення за платіжними картками, передбачено етап реєстрації звітів від банків щодо зарахування платежів, списання повернень, утримання комісії, що дозволяє відстежити кожну операцію від моменту проведення платежу до надходження коштів на банківський рахунок.
Облік фінансових результатів (прибутків, збитків) ведеться в розрізі напрямів діяльності підприємства. Склад напрямів може визначатися дуже гнучко – наприклад, напрями можуть відповідати точкам продажів (для роздрібних підприємств), асортименту (для дистриб’юторів), проектам тощо. Підтримується опис довільних правил розподілу собівартості і виторгу від продажів на напрями діяльності, що спираються на аналітику продажів.
Усе це дозволяє детально аналізувати ефективність діяльності підприємства і розвивати бізнес, оптимізуючи склад напрямів діяльності.
Основні інновації рішення:
- Облік кредитів, депозитів та позик
- Еквайринг (платіжні карти)
- Гнучкі інструменти для ведення платіжного календаря
- Маршрути погодження заявок
- Гнучкі інструменти для формування платіжних документів на майбутні дати
- Інвентаризація кас та банківських рахунків
- Аналітична звітність з руху грошових коштів
Бюджетування
У програмі використовується інтуїтивно зрозуміле налаштування структури бюджетів завдяки використанню «табличної моделі бюджетування».
Різноманітні засоби автоматичного розрахунку бюджетних статей дозволяють здійснювати розшифровку до вихідних даних розрахунків. Для кожної статті бюджету використовуються до 6 довільних аналітик.
Відображення та редагування примірників бюджету можливе цілком в одній формі. У системі зберігається історія змін значень бюджетних статей.
Розрахунок планових показників здійснюється у формі редагування бюджету й допускає використання розрахунків за формулою для кожного показника одночасно від декількох джерел даних.
Опція версіонування для примірників бюджетів дозволяє виконувати: порівняння версій, згортку, видалення, а також відкат до версії.
Ці можливості дозволяють істотним чином оптимізувати процес впровадження (коригування) обраних бюджетних моделей.
Основні інновації рішення:
- Настроюванні види бюджетів і розширена аналітика
- Моделювання сценаріїв
- Підтримка декількох валют
- Табличні форми введення і коригування
- Економічний прогноз
- Аналіз досягнення планових показників
- Розширений фінансовий аналіз
Моніторинг та аналіз показників діяльності підприємства
У продукті реалізовані можливості для побудови ієрархічної моделі цілей та цільових показників, включені інструменти для моніторингу ключових показників діяльності (KPI).
Основні інновації рішення:
- Побудова ієрархічної моделі цілей і цільових показників
- Створення різних варіантів показників з можливістю порівняння
- Моніторинг цільових показників з розшифровками вихідних даних
- Розширений аналіз фінансових результатів за напрямами діяльності
- Різноманіття графічних форм аналітичних звітів
Регламентований облік
Продукт містить весь необхідний інструментарій для автоматизації бухгалтерського та податкового обліку, включно з підготовкою обов’язкової (регламентованої) звітності в організації. Бухгалтерський та податковий облік ведеться відповідно до чинного законодавства України.
Облік оподатковуваного прибутку, ПДВ та Єдиного податку реалізовано відповідно до норм Податкового кодексу України.
До складу прикладного рішення включений план рахунків бухгалтерського обліку, відповідний Наказу Міністра фінансів України «Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку та інструкції з його застосування» №291 від 30 листопада 1999 року. Склад рахунків, організація аналітичного, валютного, кількісного обліку на рахунках відповідають вимогам законодавства щодо ведення бухгалтерського обліку та відображення даних у звітності. У разі необхідності користувачі можуть самостійно створювати додаткові субрахунки та розрізи аналітичного обліку.
Продукт надає користувачеві набір стандартних звітів, які дозволяють аналізувати залишки, обороти рахунків та проводки в різних аналітичних розрізах. Для формуванні звітів є можливість налаштувати групування, відбір і сортування інформації, що виводиться в звіт, у відповідності до специфіки діяльності організації та виконуваних користувачем функцій.
У комплект поставки включені обов’язкові (регламентовані) звіти, призначені для подання власникам організації та контролюючим державним органам: форми фінансової звітності, податкові декларації.
Регламентовані звіти, для яких така можливість передбачена нормативними документами, можуть бути вивантажені в електронному вигляді.
Основні інновації рішення:
- Налаштування правил відображення господарських операцій для груп фінансового обліку
- Облік фактів господарської діяльності з відкладеним проведенням та контролем актуальності відображення
- Оперативний контроль формування проводок для довільного документа
- Автоматичне формування вихідних податкових накладних та додатків до них спираючись на номенклатурний склад документів відвантаження
- Контроль повноти та правильності реєстрації вхідних податкових документів з точністю до ставки ПДВ і податкового призначення придбання
Управління персоналом та розрахунок заробітної плати
Підсистема призначена для організації роботи служб компанії, зайнятих управлінням людськими ресурсами, комплексної автоматизації процесів, що забезпечують підтримку кадрової політики підприємства з урахуванням усіх вимог чинного законодавства. Для вирішення завдань в цій області користувачам надаються такі можливості:
- робота з персональними даними співробітників
- облік руху кадрів і зайнятості персоналу організацій та отримання уніфікованих звітних форм і внутрішньої аналітичної звітності
- організація роботи зі штатним розкладом
- робота з договорами підряду
- облік відпрацьованого часу із застосуванням різних облікових методів
- розрахунок заробітної плати персоналу з використанням різних систем оплати праці: погодинної (у тому числі тарифної), відрядної та їхніх різновидів
- використання показників ефективності діяльності організації та безпосередньо конкретного співробітника під час розрахунку винагород за працю
- розрахунок утримань із заробітної плати, зокрема за виконавчими документами
- нарахування інших доходів, не пов’язаних з оплатою праці та доходів у натуральній формі
- проведення взаєморозрахунків з персоналом у готівковій та безготівковій формі, управління заборгованістю по співробітниках
- аналіз нарахованої заробітної плати з використанням внутрішньої аналітичної звітності
- отримання уніфікованих звітних форм
- обчислення регламентованих законодавством податків та відрахувань до фонду оплати праці
- формування регламентованої звітності із заробітної плати, як зведеної, так і персоніфікованої
Основні інновації рішення:
- Аналіз ефективності управління персоналом
- Розрахунок зарплати за даними виробітку співробітників
- Комплекс розрахунків з персоналом
- Гнучкі можливості відображення зарплати у фінансовому та регламентованому обліку
- Можливість введення необмеженої кількості показників, довільні формули
- Аналіз фонду оплати праці
- Розрахунок і нарахування резерву відпусток
- Розвиток можливостей регламентованого розрахунку зарплати
Управління виробництвом
Потреба до виробництва відображається планами виробництва, які складаються на конкретні часові періоди виконання (відповідно до обраного сценарію планування: рік, квартал, місяць, тиждень тощо). Планування напівфабрикатів, що використовуються для випуску продукції, відбувається з урахуванням загальної виробничої тривалості їхнього виготовлення. За даними планів виробництва формується потреба на забезпечення та купівлю матеріалів. Підтримується цільове забезпечення та передача матеріалів у виробництво для випуску продукції під конкретне замовлення клієнта.
Підтримується виробничий облік з фіксацією випуску готової продукції, виконання робіт. Нормативна потреба випусків в матеріальних і трудових ресурсах описується ресурсними специфікаціями. Дані ресурсних специфікацій використовуються для розрахунку собівартості випущеної продукції, виконаних робіт.
Виробничий облік ведеться на рівні підрозділів-виконавців і дозволяє оформити багатопередільні безнапівфабрикатні виробничі процеси, сформувати унікальну собівартість окремих партій випуску.
Управління витратами та розрахунок собівартості
Продукт дозволяє організувати контроль матеріальних потоків і споживання ресурсів, що забезпечують виробничу, управлінську та комерційну діяльність підприємства. Облік витрат і розрахунок собівартості продукції виконується на основі даних оперативного обліку.
Класифікація можливих до застосування ресурсів:
- товари (матеріальні ресурси в кількісно-вартісній оцінці)
- роботи (послуги з можливістю кількісного розподілу)
- послуги (послуги виключно у вартісному вираженні)
Продукт підтримує роздільний облік витрат за видами податкової діяльності.
Підсистема управління витратами забезпечує:
- облік фактичних витрат підприємства за видами діяльності в необхідних розрізах у натуральному і вартісному вимірі
- оперативний кількісний облік ресурсів у незавершеному виробництві
- облік фактичних залишків незавершеного виробництва на кінець звітного періоду в необхідних розрізах
- різні способи розподілу витрат на собівартість продукції та виконуваних робіт, на виробничі витрати, напрями діяльності, на витрати майбутніх періодів
- розрахунок фактичної собівартості випуску за період
- надання даних про структуру собівартості випуску
Розрахована собівартість може бути деталізована до обсягу вихідних витрат незалежно від кількості переділів виробничого процесу. Даний аналіз істотно підвищує наочність і контроль обґрунтованості виконаного розрахунку собівартості.
Основні інновації рішення:
- Роздільний облік витрат за видами діяльності
- Відокремлений облік собівартості за замовленнями
- Розподіл витрат за напрямами діяльності
- Надання даних про структуру собівартості випуску до первинних витрат
- Покращений майстер закриття місяця
Управління продажами
У програмі «BAS Комплексне управління підприємством» реалізована функціональність роботи з комерційними пропозиціями. Комерційні пропозицій дозволяють фіксувати історію переговорів з клієнтом з визначення складу і умов продажу. Використовується функціональність замовлення як «центру управління» всіма наступними діями з його обробки. Введені статуси замовлення («не підтверджено», «до оплати», «до забезпечення», «до відвантаження»), що описують етапи проходження замовлення.
На різних етапах замовлення може виступати в якості розпорядження на забезпечення, на відвантаження, на оформлення документів. Контроль виконання розпоряджень ведеться з деталізацією до рядка замовлення.
Підсистема надає можливість вказати графік оплати на замовлення клієнта (як у частині авансових платежів, так і платежів з погашення дебіторської заборгованості). Графік може формуватися з урахуванням обраного календаря. Це дозволяє планувати надходження виторгу на кожен день, контролювати дотримання клієнтом узгоджених термінів оплати, виділяти протерміновану дебіторську заборгованість. Система дозволяє класифікувати протерміновану заборгованість в розрізі інтервалів глибини протермінованості.
Ведеться облік планової та фактичної заборгованості в розрізі замовлень, термінів оплати та документів розрахунків. Робота користувачів із заборгованістю істотно спрощена: ручне рознесення платежів, що надійшли, виконується тільки за замовленнями, розподіл за іншими аналітичними розрізами виконується автоматично у фоновому режимі.
Аналогічно продажам реалізована робота із замовленнями постачальникам і ведення взаєморозрахунків з купівель.
Основні інновації рішення:
- Управління ефективністю процесів продажів та угод з клієнтом
- Воронка продажів
- Формування прайс-листів з інформацією про залишки товарів
- Використання регламентованих процесів продажів, бізнес-процеси управління складними продажами
- Розширене управління замовленнями клієнтів, типові та індивідуальні правила продажів, оферти
- Самообслуговування клієнтів
- Управління торговими представниками
- Моніторинг стану процесів продажів
- Планування використання автотранспорту
- Імовірнісна оцінка прогнозу продажів
- Роздільний облік в розрізі партнерів (управлінський облік) і контрагентах (регламентований облік)
- Автоматичний контроль ліміту заборгованості
- Інвентаризація взаєморозрахунків
- Моніторинг та класифікація простроченої заборгованості за набором параметрів
- Розширені інструменти для формування статистичної та аналітичної звітності за станом взаєморозрахунків
Управління взаємовідносинами з клієнтами
У продукті реалізовано управління процесами продажів: регламентація етапів процесу, контроль виконання процесу, аналіз. З цією метою застосовується механізм бізнес-процесів, який автоматично відстежує маршрут процесу і формує завдання виконавцям. Крім цього, реалізований спрощений режим управління процесом продажу з «ручним» переміщенням по етапах. Допускаються різні види процесів з різним складом етапів. Для них підтримується зберігання допоміжних документів – регламентів, інструкцій, шаблонів документів тощо, необхідних під час відпрацювання процесу. Система накопичує статистику виконуваних процесів, дозволяє розраховувати ймовірність доведення наявного потенціалу продажів до успішного результату («воронка продажів») і проводити аналіз «вузьких місць» процесів.
Усі продажі («угоди»), що почалися, реєструються в системі. Вони об’єднують у єдине ціле всю інформацію, накопичену в системі в процесі підготовки і виконання продажу – електронну пошту, відомості про дзвінки, зустрічі, оформлені замовлення, рахунки, накладні, додаткові файли тощо. Це допомагає максимально зручно організувати роботу менеджерів з продажу. Система дозволяє реєструвати і аналізувати оточення угоди: конкурентів, субпідрядників, впливових осіб, їхні зв’язки. На підставі статистики угод система дозволяє оцінити ймовірність її успішного здійснення. Таким чином, система автоматизує і підтримує не тільки стадію продажу, але і підготовку продажів. Крім цього, система дозволяє аналізувати угоди, що не відбулися, що необхідно для вдосконалення роботи відділу продажів.
Розділені списки контрагентів у розумінні регламентованого обліку (юридичних і фізичних осіб) та об’єктів бізнес-взаємодій (клієнтів, постачальників, конкурентів тощо). Це дозволяє вести облік продажів і історії відносин не тільки в розрізі «формальних», юридичних контрагентів, але й в розрізі компаній-група юридичних осіб, самостійно працюючих підрозділів контрагентів тощо. Підтримується ведення інформації про контактних осіб компаній-партнерів, про зв’язки між партнерами.
Основні інновації рішення:
- Формування стратегії відносин з партнерами
- Бізнес-процеси організації взаємодії з клієнтами
- Досьє клієнта, партнера
- Картки лояльності, аналіз лояльності клієнтів
- Претензійна робота
- Моніторинг виконання угод
- BCG-аналіз
- Порівняльний аналіз показників роботи менеджерів
Управління купівлями
Продукт забезпечує менеджерів, відповідальних за постачання, інформацією, необхідною для своєчасного ухвалення рішень щодо поповнення запасів ТМЦ, для зниження витрат на купівлі та забезпечення чіткої організації взаємодії з постачальниками.
Функціональність підсистеми включає:
- оперативне планування купівель на підставі планів продажів, планів виробництва та невиконаних замовлень покупців
- оформлення замовлень постачальникам і контроль їхнього виконання
- реєстрація та аналіз виконання додаткових умов за договорами з фіксованими номенклатурними позиціями, обсягами і строками поставок
- підтримка різних схем приймання товарів від постачальників, у тому числі приймання на комісію
- оформлення невідфактурованих поставок з використанням складських ордерів
- аналіз потреб складу і виробництва в товарах, готовій продукції та матеріалах
- наскрізний аналіз і встановлення взаємозв’язків між замовленнями клієнтів і замовленнями постачальникам
- аналіз наслідків, які може спричинити невиконання замовлень постачальниками (до зриву якого клієнтського замовлення може призвести недопоставка товарів або матеріалів)
- планування купівель з урахуванням прогнозованого рівня складських запасів і зарезервованих ТМЦ на складах
- підбір оптимальних постачальників товару за їхньою надійністю, історією поставок, критеріями терміновості виконання замовлень, пропонованими умовам доставки, територіальним або іншими довільними ознаками та автоматичне формування замовлень для них
- складання графіків поставок та графіків платежів
Основні інновації рішення:
- Управління закупівельною діяльністю
- Бізнес-процеси складних купівель
- Контроль умов поставок
- Розширений аналіз і вибір постачальників за цінами і умовами
- Формування повної вартості придбання ТМЦ
- Контроль і аналіз забезпечення потреб в номенклатурі
Управління складом і запасами
Для управління складом може застосовуватися схема ордерного складського обліку. Схема ордерного складу може включатися для операцій відвантаження та надходження незалежно. Складські ордери виписуються строго на підставі документів, розпоряджень, в якості яких можуть виступати замовлення або накладні. Ведеться облік отриманих, але невиконаних розпоряджень; технологія роботи складу може будуватися цілком «від електронних розпоряджень».
У підсистемі передбачено адресне зберігання товарів, тобто ведення залишків товарів у розрізі «місць зберігання» (комірок, полиць, стелажів), і упаковок товару. Система дозволяє управляти розкладкою товару по місцях зберігання під час надходження, збиранням з місць зберігання під час відвантаження, переміщенням і розукомплектацією товару. Алгоритми, закладені в програму, автоматично підбирають оптимальні місця зберігання для розміщення та збирання, стежать за відсутністю колізій у разі великої інтенсивності складських операцій.
Підсистема дозволяє створювати різні робочі зони для оптимального доступу до складських комірок і визначати порядок обходу складських комірок, наприклад, робочі зони для роботи автонавантажувача та для ручного відбору товарів співробітником складу. Для відбору товарів можна задати різні стратегії відбору щоб забезпечити оптимізацію розміщення товарів в комірках. Наприклад, при відборі товарів звільняти в першу чергу ті комірки, де товар зберігається в мінімально достатньому обсязі. Це дозволить звільнити комірки для розміщення товарів, що щойно надійшли. Механізм попереджуючого підживлення комірок адресного складу (приміщення) дозволяє підвищити швидкість відбору під час відвантаження товарів зі складу. Адресне зберігання товарів можна використовувати опціонально. Крім нього підтримується довідкова прив’язка місць зберігання товару.
В програмі реалізовано багатокроковий процес інвентаризації товару, що включає формування наказів на інвентаризацію, видачу розпоряджень на перерахування залишків в місцях зберігання, роздільне відображення надлишків і недостач в оперативному і фінансовому обліку.
Прикладне рішення дозволяє автоматизувати процес доставки товарів клієнтам, а також процес доставки товарів у разі переміщення товарів між складськими приміщеннями. Доставка товарів може здійснюватися безпосередньо за адресами клієнтів (складського приміщення) або з допомогою транспортної компанії (перевізника). Завдання на перевезення формуються з урахуванням зони доставки, порядку об’їзду адрес доставки, а також вантажопідйомності транспортного засобу.
Основні інновації рішення:
- Складна ієрархічна структура складів
- Управління адресним складом
- Відокремлений облік за замовленнями – резервування потреб
- Облік багатооборотної тари
- Управління інвентаризацією товарів
- Статистичний аналіз запасів, зберігання результатів ABC/XYZ аналізу
- Розрахунок прогнозованого попиту
- Товари на складах за строками придатності
- Управління доставкою
- Товарний календар
Технологічні переваги
«BAS Комплексне управління підприємством» розроблена на новітній технологічній платформі Business Automation Framework, яка дозволяє:
- забезпечити високу надійність, продуктивність і масштабованість системи
- організувати роботу з системою через Інтернет, в режимі тонкого клієнта або веб-клієнта (через звичайний інтернет-браузер), зокрема в «хмарному» режимі
- налаштовувати інтерфейс для конкретного користувача або групи користувачів, з урахуванням ролі користувача, його прав доступу та індивідуальних налаштувань
Механізм функціональних опцій, реалізований у системі «BAS Комплексне управління підприємством», дозволяє «вмикати» або «вимикати» різні функціональні частини прикладного рішення без програмування (зміни продукту).